Η σωστή επιλογή από το 1989

ΣΙΓΟΥΡΑ, ΥΠΕΥΘΥΝΑ, ΜΕΘΟΔΙΚΑ, ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΑ , ΓΡΗΓΟΡΑ

Δυσλεξία

Η δυσλεξία επηρεάζει την ζωή εκατομμυρίων παιδιών και ενηλίκων σε όλο τον κόσμο, με σοβαρές εκπαιδευτικές, ψυχολογικές και κοινωνικές συνέπειες.

Σύμφωνα με τον ορισμό που δίνει η διεθνής ομοσπονδία Νευρολογίας για την δυσλεξία, έχουμε να κάνουμε με μία διαταραχή που αφορά και περιορίζεται μόνο στο γραπτό λόγο και όχι στον προφορικό. Περιορίζεται δηλαδή σε διαταραχή των δεξιοτήτων εκείνων που είναι αναγκαίες για την εκμάθηση της ανάγνωσης, της γραφής και της ορθογραφίας. Επίσης, το δεύτερο στοιχείο που προκύπτει από τον ορισμό είναι ότι η δυσλεξία είναι σύνδρομο και ως σύνδρομο δεν μπορεί παρά η διάγνωση της να στηρίζεται σε περιγραφή τυπικών χαρακτηριστικών εκδηλώσεων.

Αυτό που απασχολεί περισσότερο τους γονείς είναι πως μπορούν να καταλάβουν αν το παιδί τους πάσχει από δυσλεξία ή όχι. Πολλάαπό τα συμπτώματα της δυσλεξίας μπορούν να γίνουν αντιληπτά και σε παιδιά χωρίς μαθησιακές δυσκολίες. Στα παιδιά χωρίς μαθησιακές δυσκολίες τα συμπτώματα σταδιακά εξαφανίζονται. Στα παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες δυστυχώς τα συμπτώματα δεν φεύγουν χωρίς ειδική υποστήριξη.

Ταπιο συνηθισμένα συμπτώματα του συνδρόμου της δυσλεξίας είναι: Δυσκολία στην ανάγνωση, Δυσκολίαστη γραφή, Δυσκολίαστη ορθογραφία, Διάσπασηπροσοχής, Διαταραχήπροσανατολισμού, Προβλήματαοφθαλμοκίνησης,  Δυσχέρειααντίληψης της αλληλουχίας, Κάποιαδευτεροπαθή ψυχολογικά προβλήματα.

Ηδυσκολία στη ανάγνωση συνίσταται σε κοπιώδες, συλλαβιστό διάβασμα που γίνεται με μονότονη φωνή και αγνόηση της στίξης. Η δυσκολία στη γραφή και ορθογραφία συνίσταται σε δυσανάγνωστο και αργό γράψιμο με ασυνέπεια γραφής της ίδιας λέξης στο κείμενο και αλλοπρόσαλλη ορθογραφία. Οι διαταραχές στον προσανατολισμό εκδηλώνονται κυρίως με δυσκολία στη διάκριση αριστερού και δεξιού. Ηδυσχέρεια αντίληψης της διαδοχής και αλληλουχίας εκδηλώνεται με δυσκολία στη επανάληψη αριθμών με καθορισμένη σειρά. Ακόμα, έχει παρατηρηθεί ότι ενώ οι κινήσεις των ματιών ενός φυσιολογικού αναγνώστη ακολουθούν συγκεκριμένη φορά από τα αριστερά προς τα δεξιά και έχουν σταθερό μέγεθος και διάρκεια, του δυσλεξικού αναγνώστη είναι ακανόνιστες, γρήγορες και παλινδρομούν στη προσπάθεια τους να διαβάσουν τις λέξεις. Τα δευτεροπαθή ψυχολογικά προβλήματα των δυσλεξικών περιλαμβάνουν υπερευαισθησία στη κριτική, εύκολη αποθάρρυνση, χαμηλή αυτοεκτίμηση και αυτοπεποίθηση με αποτέλεσμα την αρνητική τοποθέτηση προς το σχολείο και την μάθηση.

Κάποιαάλλα συμπτώματα της δυσλεξίας έχουν να κάνουν με την ακοή, την ισορροπία, την κίνηση καθώς και με τον χρόνο. Όσο αφορά την ακοή, στους δυσλεξικούς μερικοί ήχοι της γλώσσας αρθρώνονται με δυσκολία ή κάποιοι φθόγγοι ή συνδυασμοί προφέρονται λανθασμένα. Το δυσλεξικό άτομο ακούει λάθος ήχους ή τους ακούει πιο σιγανούς, πιο δυνατούς, μακρύτερους ή κοντινότερους από ό,τι είναι στη πραγματικότητα. Φαινομενικά το δυσλεξικό άτομο δεν ακούει ή δεν προσέχει αυτά που λέγονται. Την ώρα της ανάγνωσης έχει παρατηρηθεί πως τα δυσλεξικά άτομα αισθάνονται ζαλάδα ή ναυτία, ενώ έχουν παρατηρηθεί και συχνοί πονοκέφαλοι.

Επίσηςστα δυσλεξικά άτομα έχει παρατηρηθεί υπερκινητικότητα, υποκινητικότητα, δυσκολία στην εκμάθηση των μαθηματικών εννοιών, υπερβολική ονειροπόληση, εύκολη απώλεια του ειρμού της σκέψης, δυσκολία τοποθέτησης κάποιων πραγμάτων στη σωστή σειρά, καθώς δυσκολία στο να ειπωθεί η σωστή ώρα ή να είναι χρονικά ακριβές. Τα συμπτώματα της δυσλεξίας είναι πολλά και ποικίλα και διαφέρουν από άτομο σε άτομο. Τόσο η δυσλεξία όσο και τα συμπτώματα της, αντιμετωπίζονται με ειδική αγωγή και με την ίδια επιτυχία σε όλες τις ηλικίες.

Ηδυσλεξία δεν είναι αρρώστια, δεν είναι κάτι που πρέπει να τρομάζει τους γονείς ούτε και τα παιδιά. Τα δυσλεξικά άτομα δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση να νοιώθουν μειονεκτικά απέναντι στους άλλους.. Η δυσλεξία μπορεί να υπάρχει σε ανθρώπους όλων των κοινωνικών στρωμάτων. Οι δυσλεξικοί παρουσιάζουν από την μια ένα σύνολο δυσκολιών ενώ από την άλλη πιθανόν να έχουν κάποια ιδιαίτερα χαρίσματα. Οιγονείς δυσλεξικών παιδιών στη χώρα μας για τυχόν απορίες ή περισσότερες πληροφορίες σχετικά με την δυσλεξία, μπορούν να απευθυνθούν στη Ελληνική Εταιρεία Δυσλεξίας. Η Ελληνική Εταιρία Δυσλεξίας είναι η πρώτη οργάνωση με επίκεντρο τις μαθησιακές δυσκολίες που δραστηριοποιείται στο ελληνικό χώρο. Είναι μη κερδοσκοπική φιλανθρωπική οργάνωση, της οποίας τα μέλη εργάζονται εθελοντικά για τους σκοπούς της. Ιδρύθηκε τον Μάιο του 1984 από μια ομάδα γονέων που πλαισιώθηκαν από ειδικούς επιστήμονες, ψυχολόγους εκπαιδευτικούς και γιατρούς. Η ιστοσελίδα αυτής της εταιρίας είναι www.dyslexia.gr.

Άννα Μανώλη

ΑΓΓΛΙΚΑ ΜΕΣΩ SKYPE
και ON LINE!
 

Βρεiτε μας

Κεντρικό
homeLogoΑδαμοπούλου 10, Ξυλόκαστρο, ΤΚ 20400
homeLogo27430 22135, 694 558 0359
Παράρτημα Δερβενίου
homeLogoΠάροδος Πανταζοπούλου, Δερβένι, ΤΚ 20009
homeLogo27430 31999
Νέο Παράρτημα Ξυλοκάστρου
homeLogoΠατρών 21Δ, Συνοικισμός Ξυλοκάστρου, ΤΚ 20400
homeLogo27430 22134

Πιστοποηση Υπηρεσιων

Το Κέντρο Ξένων Γλωσσών «ΤΟ ΓΛΩΣΣΙΚΟ ΕΡΓΑΣΤΗΡΙ» είναι πιστοποιημένο με το Διεθνές Πρότυπο ISO 9001:2008 (Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας - Εφαρμογή Συστήματος Διασφάλισης Υπηρεσιών)